5 SKUTECZNYCH SPOSOBÓW NA PROWADZENIE BLOGA BIZNESOWEGO

Obecnie nie wyobrażamy sobie świata bez internetu i mediów społecznościowych. Dostarczają nam one nie tylko rozrywki, ale za ich pośrednictwem możemy także nawiązać kontakty z innymi użytkownikami oraz znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania. To dzięki internetowi i social mediom firmy mogą promować swoją działalność I pozyskiwać klientów. Małe i średnie przedsiębiorstwa dysponują zazwyczaj dużo mniejszym budżetem marketingowym, niź ich więksi konkurenci.

Często właśnie dla nich taka forma reklamy jest jedyną, na którą mogą sobie pozwolić i to bez inwestowania dużych środków w kampanie.
W ostatnich latach dużą popularnością z tego powodu zaczęły cieszyć się blogi. To na nich bowiem pracownicy zamieszczają artykuły branżowe oraz relacje z różnych eventów w firmie. Prowadzone regularnie, opatrzone ciekawą grafiką, a także te, które zawierają ciekawy
i poprawny merytorycznie kontent umacniają pozycję firmy na rynku i przyciągają nowych klientów.
Pomimo tego, że tego typu formy pisarskie stały się bardzo popularne i zwyczajnego bloga może w zasadzie pisać każdy, kto tylko ma odrobinę inwencji twórczej. To prowadzenie tego firmowego jest nieco bardziej skomplikowane. Działania I teksty muszą być przemyślane
i zaplanowane z wyprzedzeniem, a sama treść ściśle dopasowana do grupy docelowej.

Zaprezentuję teraz kilka wskazówek, które mam nadzieję pomogą Wam w pozyskaniu  większej skuteczności wpisów oraz  przysporzą waszej  firmie dodatkowych klientów.

  1. Nawiąż kontakt z czytelnikiem.

Czytający Twojego bloga to nie roboty. To żywi ludzie, którzy wchodząc na Twoją stronę
i wnoszą ze sobą swój osobisty bagaż doświadczeń. Bardzo często więc oczekują od Ciebie zrozumienia i nawiązania przyjacielskiej relacji. Dlatego też nie zwracaj się do nich zbyt oficjalnie. Lepsza będzie forma  na „ Ty”.  To da im poczucie, że są dla Ciebie ważni i że ich rozumiesz. Zwracanie się do kogoś per „Ty” skraca bowiem dystans społeczny i ociepla sytuację   Pomyśl przez chwilę, że to właśnie na Twoim blogu mają oni znaleźć oparcie i radę z konkretnej dziedziny. To Ty masz być dla nich pewnego rodzaju przewodnikiem, dlatego pokaż im, że jesteś „ jednym z nich”. Otwórz się przed nimi I opowiedz historię, która zaciekawi. Ludzie potrzebują kogoś, z kim mogliby się utożsamiać. Dlatego tak bardzo popularny w ostatnich latach stał się tzw. Storytelling.

2.Podtrzymuj relacje.

Czytelnik Twojego bloga związuje się z nim,  dlatego też staraj się aktualizować i publikować na nim treści regularnie. Niech czytający widzą, że w firmie ciągle  coś dzieje i się rozwija, nie zaś stoi w jednym miejscu.  Skup się nie tylko na samej branży, ale też na pracownikach, którzy tworzą to miejsce. Pokaż, co  u Was. Jakie  relacje nawiązujecie w trakcie wspólnej pracy oraz to, jak  pracownicy firmy poszerzają swoje umiejętności. To da czytającym poczucie, że mają do czynienia z profesjonalistami, którym zależy na własnym rozwoju. Od czasu do czasu możesz również zaangażować swoich czytających. By to zrobić zadaj im jakieś pytanie, skłoń do napisania krótkiego komentarza lub opisania własnych doświadczeń.

3.Promuj ciekawy kontent,  ale pisz na temat i zachowaj odpowiedni układ tekstu.

Zaciekaw swojego odbiorcę. Określ grupę docelową i to pod jej potrzeby staraj się dobierać tematy, treść i grafiki. Postaw na konkretne artykuły związane z Twoją branżą.  Niech odbiorca ma poczucie, że z Twojego tekstu dowiedział się czegoś ważnego. Dbaj o układ tekstu. Sprawdzaj pisownię I błędy ortograficzne. Pisz krótko i na temat. Nie rozwlekaj tekstu, nie stosuj niepotrzebnych dygresji.  Długie  teksty bowiem  szybko męczą, a zmęczony czytelnik nie zostanie z Tobą na dłużej. Zadbaj o dobre merytorycznie treści, ale też nie bombarduj swojego odbiorcy tylko wiedzą  specjalistyczną . Od czasu do czasu wrzuć też coś “lżejszego”: jakiś konkurs, cytat, etc. To pozwoli Twoim klientom trochę odpocząć od codziennej rutyny. Pamiętaj tylko, aby  treści “ lżejsze” były choćby w minimalnym stopniu zbliżone do tematyki bloga oraz  profilu firmy. Wszystkie te działania  dadzą  odwiedzającym wrażenie porządku na stronie oraz pokażą jak bardzo wszechstronny i kreatywny potrafisz być Ty i Twoja firma.

4.Poznaj zasady SEO i postaw na sensacyjny tytuł

Poznaj zasady SEO. W sieci jest wiele filmów, które wyjaśniają to zagadnienie. Możesz także zapisać się na kurs profesjonalny. Poznanie zasad pozycjonowania stron pozwoli dobierać Ci takie hasła, by Twój blog pojawiał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, a klikalne  nagłówki i tytuły, dostarczą Ci później  wartościowych odwiedzających. Poznasz, w co klikają internauci i co ich interesuje. Tytuł artykułu ma  zaciekawić odbiorcę. Dlatego też, świetnie sprawdzi się tu postawienie  na odrobinę sensacji w nim.  Czasowniki ruchu nadają dynamizmu całej sytuacji. W tytule możesz postawić też pytanie lub pytanie retoryczne, które skłoni czytelnika do myślenia.

5. Grafika to podstawa

Swoje wpisy  koniecznie wzbogać o kolorową grafikę, która przyciągnie uwagę czytelnika
I go zaciekawi. Niech grafika będzie uzupełnieniem tekstu. Całość możesz wzbogacić
o element (także ruchome), które skupią uwagę czytelnika, np.: kolorowe strzałki,  ruszające się obrazki, nietypowe tło,  ludzkie postaci, ciekawą czcionkę liter, etc. Na grafice dyskretnie możesz umieścić też logo swojej marki. Pamiętaj tylko,  by wizja kolorystyki i grafik była spójna z misją Twojej firmy. Klienci muszą kojarzyć , że Ty to Ty.

Podsumowanie:

Prowadzenie  i zarządzanie  blogiem  biznesowym  to bardzo popularna opcja promocji własnej firmy.  Zachowanie opisanych powyżej zasad w trakcie jego tworzenia, powinno pomóc w pozyskiwaniu nowych klientów, a także w sprawniejszym jej prowadzeniu. Twój blog jest Twoją wizytówką i z czasem zacznie wzmacniać również  rozpoznawalność i wizerunek samej  firmy.  Dlatego też tak ważne jest aby, prowadzić go profesjonalnie i zgodnie z wytycznymi. Nie ma tam miejsca na przypadkowość. Dla Twoich odwiedzających ma stanowić on rzetelne rodzaju źródło informacji z danej dziedziny, a nie tylko formę, którą przeczytają dla samej sztuki czytania.

Marta Szwonder- Clever Investment